Μετατροπή των άρθρων σε ebook

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2009

Οι Σχολικές Βιβλιοθήκες, η Επιλογή του Υλικού τους… και όχι μόνο!

Υπάρχουν μια σειρά άρθρων στον ημερήσιο τύπο που αναλύουν την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας για τη δημιουργία Σχολικών Βιβλιοθηκών. Κάποια από αυτά επικεντρώνονται στην επιλογή υλικού και στη διαδικασία που έχει επιλέξει το Υπουργείο για να εμπλουτίσει τις βιβλιοθήκες αυτές. Παρότι τα άρθρα είναι περασμένων ετών, έχουν ιδιαίτερη αξία για τον τρόπο που το Υπουργείο επιλέγει τίτλους βιβλίων για τις Σχολικές Βιβλιοθήκες. Μια διαδικασία που πιστεύω ότι ακόμα και σήμερα παραμένει ίδια.

Το άρθρο του Απόστολου Λάκασα στην Καθημερινή στις 02/10/05 «Νέο ξεκίνημα στις σχολικές βιβλιοθήκες: Οι διδάσκοντες θα επιλέξουν ανάμεσα σε 13.480 τίτλους, που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας» (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_02/10/2005_158661), έχει τη σημειολογία του. Σημειώνω μεταξύ άλλων: «Οι διδάσκοντες θα επιλέξουν…, 13.480 τίτλους…, πώς θα επιλέξουν οι εκπαιδευτικοί τους τίτλους; …Ήδη έγινε στελέχωση με βιβλιοθηκονόμους ώστε …να έχει ολοκληρωθεί η καταλογογράφηση των 13.480 τίτλων…, Ως προς την επιλογή των βιβλίων έχουν τεθεί συγκεκριμένες ποσοστώσεις…, Ως προς τα κριτήρια που έχουν τεθεί…»

Μια σειρά ερωτημάτων ανακύπτουν από την όλη διαδικασία. Διαβάστε τα κείμενα: «Σχολικές βιβλιοθήκες, η περιπέτεια συνεχίζεται» που δημοσιεύετε στο blog Kostas Vas (http://kosvas.pblogs.gr/2007/05/sholikes-bibliothhkes-h-peripeteia-synehizetai.html) αλλά και στο «Σχολικές βιβλιοθήκες ή « στου κούφου την πόρτα όσο θέλεις ...» (http://kosvas.pblogs.gr/2008/11/sholikes-bibliothhkes-h-stoy-koyfoy-thn-porta-oso-theleis.html).

Επίσης, το κείμενο του Αλέξη Δημαρά «Η επιλογή βιβλίων να γίνεται ελεύθερα» (15/06/07) (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_15/06/2007_230764) έχει τη δική του αξία, χωρίς την παραμικρή αναφορά στον ρόλο του βιβλιοθηκονόμου.

Το σύντομο κείμενο «Δαπανηρές σχολικές βιβλιοθήκες: http://news.kathimerini.gr/kathnews/images/dot_clear.gifXωρίς τα αντίστοιχα οφέλη για τους μαθητές» (02/10/05) (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100026_02/10/2005_158701) αλλά και το κείμενο της Όλγας Σέλλα «Χωρίς ουσιαστική αξιολόγηση η επιλογή των βιβλίων» (02/10/05) (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_02/10/2005_158713) είναι γραμμένο με μια πιο κριτική ματιά, η ανάλυση των προβλημάτων της όλης διαδικασίας επιλογής υλικού για τις σχολικές βιβλιοθήκες είναι πιο εμπεριστατωμένη, αλλά υπάρχει η έλλειψη αναφοράς στο ρόλο του βιβλιοθηκονόμου στην διαδικασία επιλογής, επεξεργασίας, οργάνωσης και συντονισμούς των υπηρεσιών μια βιβλιοθήκης από τον καθ’ όλα αρμόδιο επιστήμονα. Οι βιβλιοθηκονόμοι αφανείς αντιήρωες της όλης διαδικασίας, όπου και αν υπάρχουν!

Η Όλγα Σέλλα στο «Ψηφιακή γνώση και εγκυκλοπαιδική λογική: http://news.kathimerini.gr/kathnews/images/dot_clear.gifΚαθηγητές απ’ όλη την Ελλάδα επιλέγουν, από ένα κατάλογο 13.500 τίτλων, βιβλία για τις 638 νέες σχολικές βιβλιοθήκες» (15/06/07) (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_15/06/2007_230766) αναφέρει:

«Τώρα, ήρθε η σειρά των συλλόγων των καθηγητών. Οι οποίοι, μέσα σε μια εβδομάδα, στα τέλη του περασμένου χειμώνα, έπρεπε να αποφασίσουν για 5.000 τίτλους περίπου, από διάφορες θεματικές κατηγορίες. «Φανταστήκαμε ότι θα είχαμε τη δυνατότητα να προτείνουμε κάποια βιβλία, ανάλογα με την ειδικότητα του καθενός μας και ότι θα μπορούσαμε να συμπεριλάβουμε κάποιους τίτλους από την τοπική μας ιστορία», λέει στην «Κ» καθηγήτρια από Λύκειο του νομού Αχαΐας, μάλλον απογοητευμένη από τη διαδικασία. «Βλέποντας τον κατάλογο, διαπιστώσαμε ότι πολλά από τα βιβλία ήταν παρωχημένα και δεν πρόκειται ποτέ να τα ανοίξουν τα παιδιά. Τελικά, σκεφτήκαμε να διαλέξουμε κάποια βιβλία, κι ας υπάρχουν, τέλος πάντων, στη βιβλιοθήκη. Και διαλέξαμε κάποια που «έκλειναν» το ποσόν που μας αναλογούσε. Αυτή την περίοδο εκπαιδεύεται το προσωπικό, που δεν είναι βιβλιοθηκονόμοι, αλλά καθηγητές. Βέβαια, εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρχουν και εκπαιδευτικοί και βιβλιοθηκονόμοι σε μια σχολική βιβλιοθήκη [δική μου η επισήμανση]». Όσο για την πληρότητα των τίτλων, η καθηγήτρια επισημαίνει ότι «υπήρχε μια ακαταστασία στα αρχαία ελληνικά κείμενα. Έβλεπες 10 φορές, σε διαφορετικά σημεία, τον ίδιο συγγραφέα και κάποιος άλλος απουσίαζε εντελώς από τον κατάλογο».

Επίσης διαβάστε: «Οι ενστάσεις που εγείρονται» (15/06/07) (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_15/06/2007_230763) του Κώστα Αγγελάκου,

Στο άρθρο ««Κλασικοί» συγγραφείς, ιατρικά και ιστορικά αναγνώσματα» (15/06/07) (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_15/06/2007_230765) αναλύονται οι κύριες επιλογές των σχολικών βιβλιοθηκών ανά την Ελλάδα.

Τέλος, η Τασούλα Καραϊσκάκη με τίτλο «Η μόρφωση στο… ράφι» (14/11/08) δίνει την πραγματική διάσταση των πραγμάτων. Παραθέτω το κείμενό της αυτούσιο:

«Η μόρφωση στο... ράφι

Tης Τασουλας Καραϊσκακη

Εξαγγέλθηκαν πολλαπλά, ιδρύθηκαν δοκιμαστικά, ψαλιδίστηκαν δραματικά, χρηματοδοτήθηκαν λειψά, εφοδιάστηκαν πρόχειρα, και -παρά τη «βροχή» των βροντερών υποσχέσεων περί πολλαπλασιασμού τους- σήμερα έχουμε μόνο 499 σχολικές βιβλιοθήκες σε 16.089 σχολεία. Επιπλέον, 22 χρόνια μετά την πρώτη απόπειρα ίδρυσή τους, οι μισές δεν λειτουργούν και οι υπόλοιπες υπολειτουργούν, ενώ οι υπεσχημένες παραμένουν σχέδιο στην Ελλάδα του ενός και μοναδικού σχολικού εγχειριδίου. Στην αρχή μίλησαν για 3.500 βιβλιοθήκες, που έγιναν 2.800, ιδρύθηκαν οι 499, ανακοίνωσαν άλλες 648, τελικά προκηρύχθηκαν 226, που όφειλαν να λάβουν «σάρκα και οστά» μέσα στο 2008 για να μη χαθούν 15 εκατ. ευρώ του ΕΣΠΑ. Τα οποία θα χαθούν, αφού η προθεσμία παράδοσης των βιβλίων λήγει στις 31 Δεκεμβρίου και ματαιώθηκε (τον Μάιο) ο διαγωνισμός για την προμήθεια του υλικού που έστησε πρόχειρα το υπουργείο Παιδείας (μετά την επιβολή ασφαλιστικών μέτρων από τον ένα διαγωνιζόμενο).

Για άλλη μια φορά πλειοδοτήσαμε στο δημοπρατήριο της ολιγωρίας. Ξεφορτωθήκαμε άλλο ένα «βάρος». Από τη φαγωμένη ευρωπαϊκή «προίκα» (τα 15 εκατ. ευρώ ήταν αρχικά 70,431 εκατ. ευρώ) δεν συγκρατήσαμε τίποτα. Ομως, πότε το κράτος ενίσχυσε θεσμούς που ανοίγουν τους ανθρώπους ορίζοντες, δρόμους στη σκέψη, στην κριτική, στην αμφισβήτηση; Το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα αποκλείει τις σχολικές βιβλιοθήκες. Οι καθηγητές δεν διασυνδέουν το εξωσχολικό βιβλίο με τη λειτουργία του σχολείου, δεν το εντάσσουν στη διδακτική στρατηγική τους. Μόρφωση σημαίνει συνδυάζω γνώσεις από διάφορες πηγές. Ομως η ανάγνωση βιβλίων, η έρευνα, δεν έχουν ενταχθεί στο σχολικό πρόγραμμα. Πού να βρουν, άλλωστε, το χρόνο, οι μαθητές, ανάμεσα στα φροντιστήρια και στην ασθματική κάλυψη της ύλης της επομένης, να ασχοληθούν με το βιβλίο. Ετσι, ακόμη και εκεί όπου υπάρχουν βιβλιοθήκες, συνήθως λειτουργούν στο περιθώριο. Δεν ανανεώνονται σε τίτλους, δεν στελεχώνονται σωστά. Σε πόσες σχολικές βιβλιοθήκες απασχολούνται βιβλιοθηκονόμοι; Το εκπαιδευτικό σύστημα τους παράγει (από τρία ΤΕΙ), και στη συνέχεια τους απαξιώνει. Προσελήφθησαν βιβλιοθηκονόμοι που οργάνωσαν τις πρώτες σχολικές βιβλιοθήκες και στη συνέχεια απολύθηκαν για να αντικατασταθούν με εκπαιδευτικούς που επιμορφώθηκαν στη βιβλιοθηκονομία με σεμινάρια των 70 ωρών.

Πώς θα αντιμετωπιστεί η μονομέρεια και η προχειρότητα με την οποία είναι συχνά γραμμένα τα σχολικά βιβλία, χωρίς παράλληλες πηγές γνώσης; Η βιβλιοθήκη προσφέρει τη δυνατότητα του πολλαπλού εγχειριδίου - είναι μια αχανής τράπεζα δεδομένων ενάντια στην κρατούσα «παπαγαλία». Ο ίδιος ο πολιτισμός μας δεν βασίζεται στην αλήθεια του ενός και μοναδικού βιβλίου, αλλά σε μια άπειρη πολλαπλότητα πηγών που τροφοδοτούν την εφηβική, νεανική τάση για αναζήτηση. Την αναζήτηση της αλήθειας, της ελευθερίας, της έγνοιας για το παρόν και το μέλλον της ανθρωπότητας. Η «συνομιλία» με τα μεγάλα κείμενα του παρελθόντος ζωογονούν το σύμπαν των ιδεών τους, τροφοδοτούν τη σκέψη, την κριτική, το διάλογο, ενισχύουν την ικανότητά τους να αμφισβητούν τους θεσμούς και να τους αλλάζουν.

Οι μαθητές πρέπει να διαβάσουν πολλά βιβλία για να μπορέσουν να επεξεργαστούν μια δική τους σκέψη, να διατυπώσουν ιδέες νέες, διαφορετικές. Αντιμέτωποι με πελώριους μηχανισμούς χειραγώγησης, με νέες ορατές και αθέατες εξουσίες, για να σταθούν όρθιοι, για να μπορέσουν να αποφασίσουν τη δική τους πορεία αυτοσυνειδησίας χρειάζεται να περιπλανηθούν ελεύθερα, χωρίς εντολές, χωρίς λογοκρισίες, χωρίς ελέγχους, μέσα στον φωτοβόλο λαβύρινθο της γνώσης.

Η μόρφωση είναι το σημαντικότερο εθνικό κεφάλαιο. Δυστυχώς, σε διαρκή υποτίμηση.»

Τη να προσθέσει κανείς για την επιλογή υλικού στις σχολικές βιβλιοθήκες, για τα προβλήματα στη διαδικασία της επιλογής υλικού (επιτροπές, υπεύθυνοι, αριθμό βιβλίων, κ.α.), για τον ρόλο των εκπαιδευτικών και την απουσία των βιβλιοθηκονόμων;

Τα σχόλια δικά σας!

17 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πώς έχει αποφασίσει το υπουργείο παιδείας να κάνει την επιλογή του υλικού;


Το υπουργείο παιδείας έχει ανακοινώσει 13,480 τίτλους βιβλίων από τα οποία ο σύλλογος των καθηγητών κάθε σχολείου θα επιλέξει 5,000 βιβλία σύμφωνα με τα κριτήρια και τα ποσοστά σε κάθε θεματική ενότητα που έχει δώσει το υπουργείο. Τα κριτήρια επιλογής που έχει δώσει το υπουργείο είναι τα εξής : α) τα βιβλία να ταιριάζουν στην ηλικία των μαθητών, β) να ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές τους ανάγκες, γ) οι εκπαιδευτικοί να ελέγξουν την μεταφραστική εγκυρότητα των βιβλίων και να επιβεβαιώσουν ότι η γλώσσα τους είναι ζωντανή, το ύφος, το σχήμα και η εκτύπωσή τους ελκυστική, δ) να υπάρχει ποικιλία Ελλήνων και ξένων συγγραφέων, κλασικών και μοντέρνων, ε) να μην έχουν προπαγανδιστικό υλικό και υλικό προσηλυτισμού, στ) να μην έχουν διαφημίσεις και να μην προβάλλουν στερεότυπα, ζ) να μην στρέφονται κατά συγκεκριμένων ομάδων, η) να μην προσβάλλουν τις αξίες του εκπαιδευτικού συστήματος.




Τι προβλήματα μπορεί η συγκεκριμένη διαδικασία να δημιουργήσει;


Πρώτο και κυριότερο πρόβλημα στην συγκεκριμένη διαδικασία είναι η έλλειψη ενεργής δράσης του βιβλιοθηκονόμου στην επιλογή των βιβλίων με μια πιθανή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και ο περιορισμός του στην επεξεργασία του υλικού. Επίσης, τα κριτήρια ου δόθηκαν από το υπουργείο παιδείας είναι γενικά και αόριστα και εξυπηρετούν εμπορικά συμφέροντα. Ένα επιπλέον πρόβλημα είναι η χρονολογική κάλυψη των βιβλίων καθώς η λίστα συντάχθηκε πριν 4 χρόνια οπότε οι νέες εκδόσεις δεν συμπεριλαμβάνονται και όλη αυτή την καθυστέρηση έρχεται να συμπληρώσει η πιθανώς γραφειοκρατία στην εκτέλεση του εγχειρήματος και ο ωχαδερφισμός που μας διέπει. Πρόβλημα δημιουργούν και τα ποσοστά που δόθηκαν από το υπουργείο καθώς αυτά δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των βιβλιοθηκών, αρκεί να σκεφτούμε για παράδειγμα ότι στα λεξικά και στις εγκυκλοπαίδειες δίνει ένα ποσοστό 4% του συνόλου, δηλαδή των 5,000 βιβλίων, αυτό σε πραγματικούς αριθμούς αντιστοιχεί σε 200 λεξικά και εγκυκλοπαίδειες αριθμός τεράστιος για σχολική βιβλιοθήκη.




Αφήνει περιθώρια στο ρόλο του βιβλιοθηκονόμου, υπάρχει ρόλος ή δίνει το ρόλο στα χέρια του εκπαιδευτικού;


Ο ρόλος του βιβλιοθηκονόμου περιορίζεται στην επεξεργασία του υλικού, στην καταλογογράφηση των 13,480 βιβλίων και δεν εμφανίζεται καθόλου στην διαδικασία επιλογής των βιβλίων. Η επιλογή των βιβλίων γίνεται εξ’ ολοκλήρου από το σύλλογο των εκπαιδευτικών με επικεφαλή τον διευθυντή του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί με βάση εμπειρικά δεδομένα συχνά επιλέγουν με προσωπικά και τυχαία κριτήρια το είδος των βιβλίων που θα εγκατασταθούν στις βιβλιοθήκες και έτσι αρκετά βιβλία μπορούν να θεωρηθούν παρωχημένα και να μην αποτελούν αξιόλογο υλικό για μια σύγχρονη σχολική βιβλιοθήκη. Πρέπει να γίνει οργανική ένταξη της βιβλιοθήκης σε συγκεκριμένες ώρες του σχολικού προγράμματος με σκοπό την μετατροπή της σε χώρο μελέτης, έρευνας και πολιτισμού και αυτό προκύπτει από την συνεργασία των εκπαιδευτικών με το προσωπικό της βιβλιοθήκης που πρέπει να είναι βιβλιοθηκονόμοι.




Φοιτητής: Πέτρος Μελισσαρίδης

Ανώνυμος είπε...

1>Πως κάνει την επιλογή του υλικού το υπουργείο παιδείας;2>Τι προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει η συγκεκριμένη διαδικασία;3>Αφήνει περιθώρια στο ρόλο του βιβλιοθηκονόμου ή δίνει το ρόλο στους εκπαιδευτικούς;

Την επιλογή των 5.000 βιβλίων για την στελέχωση των βιβλιοθηκών τους έχει κλιθεί να κάνει οι σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου.Κατόπιν,θα γίνει ένας διαγωνισμός για την αγορά των βιβλίων χρηματοδοτούμενος απο το ΕΠΕΑΕΚ.Ως προς την επιλογή των βιβλίων έχουν τεθεί συγκεκριμένες ποσοστώσεις για τον αριθμό των βιβλίων από κάθε θεματική κατηγορία.Επιπλέον το υπουργείο Παιδείας έχει θέσει και ορισμένα κριτήρια:
1. Να ταιριάζουν στην ηλικία των μαθητών,
2. να ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές τους ανάγκες,
3. να επιβεβαιωθεί οτι η γλώσσα των βιβλίων είναι ζωντανή,
4. να υπάρχει ποικιλία Ελλήνων και ξένων συγγραφέων,
5. να μην περιέχουν προπαγανδιστικό υλικό καθώς και υλικό προσηλυτισμού,
6. να μην στρέφονται κατά συγκεκριμένων ομάδων,
7. να μην προσβάλλουν τις αξίες του εκπαιδευτικού συστήματος.
Ήδη όμως έχουν δημιουργηθεί εντάσεις για την συγκεκριμένη διαδικασία όσον αφορά τη φάση της επιλογής των βιβλίων.Οι εκπαιδευτικοί μένουν αβοήθητοι, χαμένοι στη μετάφραση των εγκυκλίων που θέτουν πολύ γενικά κριτήρια.Και αυτό γίνεται για να ικανοποιήσει το υπουργείο Παιδείας τους εκδοτικούς οίκους αδιαφορώντας αν το εγχειρημά τους αυτό εκφυλιστεί στα πλοκάμια της γραφειοκρατείας και ο θεσμός των σχολικών βιβλιοθηκών βουλιάξει για πάντα.
Ο ρόλος των βιβλιοθηκονόμων, αν εξαιρέσουμε την καταλογογράφηση των 13.480 τίτλων, είναι ανύπαρκτή.Το υπουργείο δίνει το ρόλο στούς εκπαιδευτικούς.
Είναι σωστή όμως αυτή η ανάθεση επιλογής των βιβλίων στους εκπαιδευτικούς;
Γνωρίζουν αρκετά για τα βιβλία για να μπορούν να κάνουν την επιλογή;
Το καλύτερο θα ήταν μια συνεργασία μεταξύ βιβλιοθηκονόμου και εκπαιδευτικού.Γιατί ένας βιβλιοθηκονόμος είναι ειδικός και μπορεί να κρίνει καλύτερα αν τα βιβλία είναι τα κατάλληλα για μια σχολική βιβλιοθήκη.
Ενα άλλο ερώτημα είναι: Θα πρέπει οι χρήστες της βιβλιοθήκης να έχουν άποψη για το υλικό της βιβλιοθήκης τους;
Θα πρέπει να υπάρχει μια κοινή απόφαση που να μην στηρίζεται σε συμφέροντα ανωτέρων αλλα στα συμφέροντα των μαθητών και χρηστών της βιβλιοθήκης.Να μην υπάρχουν περιορισμοί όπως οι ποσοστώσεις καθώς και τα γενικά κριτήρια που δεν βοηθούν κανέναν να κάνει την επιλογή.Στην ουσία η επιλογή αυτή έχει ήδη γίνει με βάση τις συγκεκριμένες ποσοστώσεις και τις έχουν ρυθμίσει έτσι ώστε να επωφελιθούν πολλοί εκτός των άμεσα ενδιαφερόμενων που είναι οι μαθητές.


φοιτήτρια:Σταυρουλάκη Αικατερίνη

Ανώνυμος είπε...

ΘΕΜΑ ΑΡΘΡΟΥ: «Νέο ξεκίνημα στις σχολικές βιβλιοθήκες. Οι διδάσκοντες θα επιλέξουν ανάμεσα σε 13.480 τίτλους, που ανακοίνωσε το υπουργείο παιδείας.»


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1) Με ποιο τρόπο το υπουργείο παιδείας έχει επιλέξει το υλικό ?

Οι εκπαιδευτικοί στην προσπάθειά τους να επιλέξουν τους τίτλους, μένουν αβοήθητοι από τις δυσνόητες εγκυκλίους του υπουργείου παιδείας. Αυτό συμβαίνει διότι το υπουργείο παιδείας θέλει να ικανοποιήσει ολόκληρη την εκδοτική αγορά με αποτέλεσμα να μην θέτει στους εκπαιδευτικούς καμία ιδιαίτερη βοήθεια. Για να πραγματοποιηθεί επαρκώς αυτή η διαδικασία θα πρέπει να υπάρξει κάποια οργάνωση και σειρά. Ειδικότερα γίνεται από το υπουργείο στελέχωση με βιβλιοθηκονόμους, οι οποίοι στο πρώτο στάδιο πρέπει να κάνουν καταλογογράφηση των 13.480 τίτλων και στην συνέχεια γίνεται η επιλογή των βιβλίων από έναν σύλλογο εκπαιδευτικών από κάθε σχολείο.
Τα κριτήρια, που θέτει το υπουργείο παιδείας για την σωστή επιλογή βιβλίων, είναι αρχικά τα βιβλία να ταιριάζουν στην ηλικία των μαθητών καθώς και να τους βοηθούν στις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Επίσης σημαντικό είναι οι εκπαιδευτικοί όταν θα επιλέξουν τους τίτλους θα πρέπει να ελέγξουν τις μεταφράσεις καθώς και την ζωντάνια της γλώσσας, του ύφους και της εκτύπωσης. Πρέπει να υπάρχει ποικιλία συγγραφέων είτε Ελλήνων ή ξένων.
Τα κριτήρια για την επιλογή των βιβλίων ορίζουν επιπλέον τι θα πρέπει να μην υπάρχει σε ένα βιβλίο. Θα πρέπει λοιπόν να μην περιέχουν προπαγανδιστικό υλικό ή γενικότερα περιεχόμενο που θα προβάλει και θα παρασύρει σε συγκεκριμένες ιδιάζουσες αντιλήψεις και στερεότυπα.


2) Τί προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει αυτή η διαδικασία ?

Το αποτέλεσμα, από μία επιλογή βιβλίων με γενικά και αόριστα κριτήρια καθώς και καμία μέριμνα για βιβλιογραφία σχετική με την διδακτέα ύλη, είναι φυσικό να θεωρείται η βιβλιοθήκη ξεκομμένη από την εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης πρόβλημα μπορεί να χαρακτηριστεί το γεγονός ότι σε κάθε σχολείο καθορίζεται μια ομάδα ατόμων που συνήθως καθορίζει τα βιβλία που θα επιλεγούν με προσωπικά και τυχαία κριτήρια. Αυτό φέρει ως αποτέλεσμα την ομοιομορφία, τον χαρακτήρα εγκυκλοπαιδισμού τα οποία είναι εμφανή ως προς την επιλογή των βιβλίων. Τέλος αρκετά σημαντικά είναι και τα προβλήματα στην οργάνωση των βιβλιοθηκών σε συγκεκριμένες ώρες του σχολικού προγράμματος, η μετατροπή της βιβλιοθήκης σε ένα χώρο που δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σχολικού και του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος για έρευνα και μελέτη. Το σύνολο όλων αυτών οδηγεί τις νέες βιβλιοθήκες στην αποτυχία.




3) Αν αφήνει περιθώρια στο ρόλο του βιβλιοθηκονόμου ? Αν υπάρχει ρόλος ή τον δίνει στον εκπαιδευτικό ?

Σύμφωνα με το άρθρο ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Όμως το υπουργείο λόγω της αναξιοπιστίας προς τους εκπαιδευτικούς δεν τους επιτρέπει να έχουν την απόλυτη ευθύνη γι’ αυτό ορίζουν κάποιες επιτροπές για να εγκρίνουν και για να μεριμνούν στο γενικότερο έργο της επιλογής των τίτλων.

Μαροπούλου Βασιλική

Ανώνυμος είπε...

Πως το Υπουργείο κάνει την επιλογή υλικού?

Πιστεύω πως το Υπουργείο δεν μπορεί να έχει μια σαφή γνώση του αντικειμένου για να μπορέσει να κάνει την επιλογή υλικού. Επίσης η επιλογή υλικού σε μια σχολική βιβλιοθήκη δεν γίνεται από τον εκπαιδευτικό. Ο εκπαιδευτικός έχει μια γενική γνώση και φυσικά δεν
είναι ο τομέας που ειδικεύεται. Ωστόσο ούτε και ο βιβλιοθηκονόμος από μόνος του μπορεί να κάνει την επιλογή υλικού. Πρέπει να δουλέψει με τους κατάλληλους ανθρώπους όπως κάποιον ιστορικό, φυσικό κτλ. Τελευταίο μα όχι λιγότερο λόγο παίζει και ο χρήστης πχ. παιδιά.
αφού τα βιβλία που θα επιλεγούν αφορούν τους μαθητές.


Τι προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει η διαδικασία αυτή?


Η διαδικασία αυτή σαφώς μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα γιατί τα ποσοστά που έχουν επιλεγεί για κάθε θεματική ενότητα δεν είναι σωστά κατανεμημένα και φυσικά χωρίς τα κατάλληλα κριτήρια. Για παράδειγμα το ποσοστό των λεξικών είναι 4% δηλαδή περίπου 200 λεξικά, πράγμα αδύνατο για μια τέτοια βιβλιοθήκη.


Αφήνει περιθώρια στον βιβλιοθηκονόμο ή δίνει τον ρόλο στους εκπαιδευτικούς?

Από την ανάγνωση του κειμένου προκύπτει πως τα περιθώρια του βιβλιοθηκονόμου να κάνει την επιλογή των βιβλίων ο ίδιος ή να δουλέψει με τους κατάλληλους ανθρώπους για την σωστή
διεκπαιρέωση της εργασίας είναι μηδαμινά. Αντιθέτως τον ρόλο τον δίνει περισσότερο στους εκπαιδευτικούς. Η διαδικασία επιλογής βιβλίων είναι μια πολυσυλλεκτική διαδικασία και όχι
ατομική. Μόνο η συνεργασία μεταξύ των βιβλιοθηκονόμων και των εκπαιδευτικών μπορεί να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.


Φοιτήτρια: Στρύφων Κατερίνα

evi batala είπε...

Πώς το ΥΠΕΠΘ αποφασίζει να κάνει την επιλογή του υλικού;

Είναι γεγονός πως ο θεσμός των σχολικών βιβλιοθηκών έχει κλονιστεί. Για την αντιμετώπιση της δυσάρεστης αυτής κατάστασης το ΥΠΕΠΘ δημοσίευσε 13.480 τίτλους βιβλίων, 5.000 εκ των οποίων θα επιλεχθούν από τα σχολεία για τη στελέχωση των βιβλιοθηκών τους. Για την υλοποίηση του σημαντικού αυτού βήματος, το υπουργείο έθεσε κάποια κριτήρια για την επιλογή των βιβλίων ξεκινώντας από το ζητούμενο τα βιβλία να ταιριάζουν στην ηλικία των μαθητών και να ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Ακόμη, θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί που θα επιλέξουν τους τίτλους να ελέγξουν τη μεταφραστική εγκυρότητα των βιβλίων και να επιβεβαιώσουν ότι η γλώσσα τους είναι ζωντανή, το ύφος, το σχήμα και η εκτύπωσή τους ελκυστικά. Επίσης ζητείται να υπάρχει ποικιλία Ελλήνων και ξένων συγγραφέων, κλασσικών και μοντέρνων. Επιπλέον, το ΥΠΕΠΘ καθόρισε ότι τα βιβλία δεν πρέπει να περιέχουν προπαγανδιστικό υλικό ή διαφημίσεις, δεν πρέπει να προσβάλλουν το εκπαιδευτικό σύστημα, ούτε να στρέφονται κατά συγκεκριμένων ομάδων, καθώς και να μην προβάλλουν στερεότυπα. Τα κριτήρια όμως αυτά καθώς και οι προαναφερθέντες περιορισμοί δεν επαρκούν για την σαφή καθοδήγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού κατά την επιλογή των βιβλίων. Τέλος, το υπουργείο προκειμένου να ικανοποιήσει την εκδοτική αγορά, δεν κατορθώνει να θέσει ένα συγκεκριμένο άξονα κριτηρίων με αποτέλεσμα να αφήνει τους εκπαιδευτικούς αβοήθητους στην προσπάθεια να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του εγχειρήματος αυτού.




Τι προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει η συγκεκριμένη διαδικασία; Αφήνει περιθώρια στο ρόλο του βιβλιοθηκονόμου ή δίνει το ρόλο στους εκπαιδευτικούς;

Από την αρχή της συγκεκριμένης διαδικασίας άρχισαν να διατυπώνονται ενστάσεις, κυρίως στο θέμα της επιλογής των βιβλίων. Το δεδομένο ότι κλήθηκαν εκπαιδευτικοί να επιλέξουν τους τίτλους δημιουργεί πολλά προβλήματα, ειδικότερα ως προς το περιεχόμενο και τη θεματική κάλυψη. Τα γενικά και εμπορικά κριτήρια που τέθηκαν από το υπουργείο σε συνδυασμό με την ανεπαρκή εμπειρία των καθηγητών στον τομέα της στελέχωσης σχολικών βιβλιοθηκών καθιστούν το έργο δαιδαλώδες και οδηγούν σε διαφοροποιημένου περιεχομένου βιβλιοθήκες. Το ΥΠΕΠΘ αναθέτοντας την επιλογή στους εκπαιδευτικούς, αγνόησε την αναγκαιότητα πρόσληψης βιβλιοθηκονόμων, με αποτέλεσμα τα βιβλία που επελέγησαν να μην καλύπτουν απόλυτα τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Συγκεκριμένα, παρατηρείται απουσία σημαντικών βιβλίων μεγάλων συγγραφέων, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται και στο κείμενο, αυτή του Νίκου Καζαντζάκη. Από την άλλη οι θεματικές επικαλύψεις ορισμένων θεμάτων υπερβαίνουν τα όρια του απαραίτητου, συμβάλλοντας στην κυριαρχία ενός υπέρμετρου εγκυκλοπαιδισμού και στην παρουσία βιβλίων ξεπερασμένων χωρίς ουσιώδες περιεχόμενο. Παρατηρούμε πως μέσα από τη συγκεκριμένη στρατηγική του υπουργείου και τις κατευθυντήριες οδηγίες που έχει δώσει, ο ρόλος του βιβλιοθηκονόμου φαντάζει ελάσσονος σημασίας. Με την απόφαση να επιλέξουν τα βιβλία οι καθηγητές παραγκωνίζεται ο ρόλος του βιβλιοθηκονόμου και υπερεκτιμάται αυτός του εκπαιδευτικού. Στο άρθρο του Απόστολου Λακασα η ύπαρξη και η χρησιμότητα του βιβλιοθηκονόμου αναφέρονται μόνο κατά τη διαδικασία καταλογογράφησης των βιβλίων. Τη συνέχεια της διαδικασίας, κατόπιν απόφασης του υπουργείου, αναλαμβάνουν οι καθηγητές, χωρίς να γίνεται καμία νύξη στην αναγκαιότητα πρόσληψης βιβλιοθηκονόμων. Είναι εμφανές όμως πως εάν βιβλιοθηκονόμοι αναλάμβαναν την επιλογή των τίτλων για τη στελέχωση των σχολικών βιβλιοθηκών, το αποτέλεσμα θα ήταν το καλύτερο δυνατό. Συμπέρασμα το οποίο προκύπτει από τα προσόντα και τις ικανότητές τους στον τομέα της γνώσης και της πληροφόρησης. Συνοψίζοντας, καταλήγουμε πως το υπουργείο δεν αφήνει περιθώρια στο ρόλο του βιβλιοθηκονόμου αποδίδοντας τα καθήκοντά του στους εκπαιδευτικούς, δυσχεραίνοντας με τον τρόπο αυτό τη διαδικασία τόνωσης του θεσμού των βιβλιοθηκών.



Φοιτήτρια:Μπατάλα Ευανθία

Ανώνυμος είπε...

1) Πώς κάνει την επιλογή υλικού το Υπουργείο Παιδείας ;

Το Υπουργείο Παιδείας έχει κάποιες κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την επιλογή του υλικού των σχολικών βιβλιοθηκών. Πιο αναλυτικά, το Υπουργείο παιδείας αρχικά ζητεί τα βιβλία να ταιριάζουν στην ηλικία των μαθητών και να ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Πρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την επιλογή των βιβλίων θα πρέπει να ελέγξουν την μεταφραστική εγκυρότητα, την ζωντανή γλώσσα, το ύφος, το σχήμα και την ελκυστική εκτύπωση των βιβλίων. Επίσης, ζητείται η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποικιλία ελλήνων και ξένων συγγραφέων μοντέρνων και κλασικών. Τα κριτήρια επιλογής όμως έχουν και ζητούμενα τα οποία είναι προς αποφυγή. Έτσι, το Υπουργείο ζητά τα βιβλία να μην περιέχουν προπαγανδιστικό περιεχόμενο, υλικό προσηλυτισμού, διαφημίσεις, να μην προβάλλουν στερεότυπα, να μην στρέφονται κατά ορισμένων ομάδων και να μην προσβάλλουν τις αξίες του εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτά είναι τα κριτήρια επιλογής υλικού σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας όσο γενικά και αόριστα κρίνονται.

2) Τι προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει η συγκεκριμένη εργασία ;

Τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν από τη συγκεκριμένη διαδικασία είναι πως οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν ουσιαστικά κριτήρια επιλογής υλικού καθώς αυτά του Υπουργείου είναι γενικά, ίσως ακόμη και προφανή. Αυτό γίνεται για να ικανοποιηθεί η εκδοτική αγορά έτσι ώστε όλοι οι εκδότες να μείνουν όσο το δυνατόν πιο ικανοποιημένοι, με συνέπεια όμως, να υπάρχουν πολλές θεματικές επικαλύψεις θεμάτων και βιβλίων από διαφορετικούς εκδοτικούς οίκους, αλλά και συγγραφέων, και να λείπουν επίσης πολλοί σημαντικοί και κλασικοί συγγραφείς και κλασικά έργα. Τέλος, ένα άλλο πρόβλημα που μπορεί να προκύψει είναι να αποδειχθεί στην πράξη πόσο γρήγορα θα γίνουν οι όλες διαδικασίες ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα γραφειοκρατίας που είναι τόσο συχνό φαινόμενο στην χώρα μας.

3) Αφήνει περιθώρια στο ρόλο του βιβλιοθηκονόμου ή δίνει ρόλο στους εκπαιδευτικούς ;

Σαφώς το δεύτερο. Όσο και να λυπεί την κοινότητα των βιβλιοθηκονόμων η νέα αρχή στις σχολικές βιβλιοθήκες δεν περιλαμβάνει τους βιβλιοθηκονόμους, όσο παράδοξο και αν ακούγεται. Η επιλογή υλικού γίνεται αποκλειστικά και μόνο από εκπαιδευτικούς χωρίς καμία συμβουλή η πρόταση από βιβλιοθηκονόμους, αν και η χρυσή τομή θα ήταν η συνεργασία των δύο. Η μόνη ενασχόληση του κλάδου μας σε αυτό το νέο ξεκίνημα είναι η στελέχωση του Υπουργείου από βιβλιοθηκονόμους για την καταλογογράφηση των τεκμηρίων που θα προταθούν στις σχολικές βιβλιοθήκες.

του Ρουσσίδη Χρήστου. Καλό καλοκαίρι!

Ανώνυμος είπε...

Ερώτηση 1.
Πως το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει να κάνει την επιλογή υλικού;

Η επιλογή του υλικού σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου, θα γίνει από τους εκπαιδευτικούς των σχολείων, προσέχοντας τα βιβλία που θα επιλέξουν να μην έχουν προπαγανδιστικό υλικό, διαφημίσεις, να μη στρέφονται εναντίον κάποιων ομάδων, να μη προσβάλουν το εκπαιδευτικό σύστημα και να μην έχουν υλικό προσηλυτισμού.



Ερώτηση 2.
Τι προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει η διαδικασία αυτή;

Το υλικό που θα επιλεγεί για τις σχολικές βιβλιοθήκες θα γίνει από εκπαιδευτικούς και όχι από βιβλιοθηκονόμους , και με τα κριτήρια που όρισε το Υπουργείο. Το πρόβλημα που μπορεί να δημιουργήσει η διαδικασία αυτή είναι να μην επιλεγούν τα καταλληλότερα βιβλία για την βιβλιοθήκη.



Ερώτηση 3.
Αν αφήνει περιθώρια στο ρόλο του βιβλιοθηκονόμου ή δίνει το ρόλο του στους εκπαιδευτικούς;

Το Υπουργείο δυστυχώς δεν αφήνει περιθώρια στο βιβλιοθηκονόμου και δίνει το ρόλο του στους εκπαιδευτικούς.



Ευαγγελία Λιάκου

Oli Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ είπε...

1)Πώς έχει επιλέξει το υπουργείο το υλικό;
Όπως αναφέρεται στο άρθρο, το υπουργείο παιδείας έχει θέσει κάποια κριτήρια για την επιλογή των βιβλίων τα οποία όμως δεν καθορίζουν την επιλογή των βιβλίων καθώς βασικός στόχος του υπουργείου είναι, όπως φαίνεται, η εκδοτική αγορά.
Ως κριτήρια για την επιλογή των βιβλίων έχουν τεθεί κατ’ αρχήν τα βιβλία να ταιριάζουν στην ηλικία των μαθητών και να ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Ακόμη, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ελέγχουν τη μεταφραστική εγκυρότητα των βιβλίων και να επιβεβαιώσουν ότι η γλώσσα τους είναι ζωντανή, το ύφος, το σχήμα και η εκτύπωσή τους ελκυστικά. Επιπλέον, πρέπει σύμφωνα με το υπουργείο να υπάρχει ποικιλία Ελλήνων και ξένων συγγραφέων, κλασικών και μοντέρνων.
Από την άλλη πλευρά, τα βιβλία δεν πρέπει να περιέχουν προπαγανδιστικό και προσηλυτιστικό υλικό, διαφημίσεις, να μην προβάλλουν στερεότυπα, να μην στρέφονται κατά συγκεκριμένων ομάδων και να μην προσβάλλουν τις αξίες του εκπαιδευτικού συστήματος.
Κατά τη γνώμη μου, τα κριτήρια για την επιλογή του υλικού θα έπρεπε να οριστούν από κάποιο βιβλιοθηκονόμο σε συνεργασία με άλλα πρόσωπα, για παράδειγμα εκπαιδευτικούς ή τον ίδιο το χρήστη. Όσον αφορά το τελευταίο, πιστεύω ότι είναι αναγκαίο να προτείνει το υλικό για μια βιβλιοθήκη, πόσο μάλλον παιδική, μαζί με άλλους και ο ίδιος ο χρήστης. Μια βιβλιοθήκη δημιουργείται για να εξυπηρετεί τις ανάγκες και να καλύπτει τα ενδιαφέροντα των χρηστών. Επομένως, ποιος μπορεί να γνωρίζει καλύτερα τις ανάγκες ενός χρήστη από τον ίδιο το χρήστη;

2) Τι προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει η συγκεκριμένη διαδικασία;
Το υλικό που έχουν επιλέξει σύμφωνα με τις υποδείξεις του υπουργείου οι εκπαιδευτικοί, εξυπηρετεί περισσότερο στην ικανοποίηση των εκδοτών, παρά στην επιτυχημένη και αποτελεσματική αναβάθμιση των σχολικών βιβλιοθηκών.
Φαίνεται ξεκάθαρα ότι το υπουργείο Παιδείας έχει στόχο τη στήριξη συγκεκριμένων εκδοτικών οίκων, καθώς ενώ δίνει κριτήρια για την επιλογή των βιβλίων στους εκπαιδευτικούς, δίνει επίσης και ποσοστά που αναγκάζουν την επιλογή συγκεκριμένων βιβλίων. Επομένως, οι εκπαιδευτικοί απλώς επιβεβαιώνουν το υλικό που έχει ήδη επιλεγεί από το υπουργείο.
Σαν αποτέλεσμα, ανάμεσα στα βιβλία που έχουν επιλεχθεί για τις βιβλιοθήκες, υπάρχουν πολλά που επικαλύπτουν το ίδιο θέμα αλλά ανήκουν σε διαφορετικούς εκδοτικούς οίκους ή συγγραφείς. Ακόμη, δεν συμπεριλαμβάνονται νέες εκδόσεις καθώς η επιλογή των βιβλίων έγινε πριν από 4 χρόνια και παραμένει η ίδια. Επιπλέον, μεγαλύτερο ποσοστό των βιβλίων που επιλέχθηκαν ανήκει στις εγκυκλοπαίδειες, ενώ επιλέχθηκαν επίσης βιβλία που δε θεωρούνται αξιόλογο υλικό για μια σύγχρονη σχολική βιβλιοθήκη. Ένα ακόμη μειονέκτημα και ίσως το σημαντικότερο, είναι ότι δεν υπάρχει καμιά μέριμνα για τη βιβλιογραφία καθώς η βιβλιοθήκη δεν αντιμετωπίζεται ως άμεσα σχετιζόμενη με την εκπαιδευτική διαδικασία και δεν αξιοποιείται σωστά ως χώρος έρευνας, μελέτης και πολιτισμού για το σχολικό αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον γενικότερα. Τέλος, η επιλογή εκπαιδευτικών αντί βιβλιοθηκονόμων αποτελεί ένα ουσιαστικό πρόβλημα στη σωστή λειτουργία των βιβλιοθηκών.

Φοιτήτρια: Ευαγγελοπούλου Ολυμπία

Oli Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ είπε...

3) Το υπουργείο Παιδείας αφήνει περιθώρια στο ρόλο του βιβλιοθηκονόμου ή δίνει ρόλο μόνο στους εκπαιδευτικούς;
Μέσα από τα τρία άρθρα φαίνεται ξεκάθαρα ότι το υπουργείο επιλέγει τους εκπαιδευτικούς αντί των βιβλιοθηκονόμων, τόσο για την επιλογή του υλικού όσο και για την οργάνωση και λειτουργία των σχολικών βιβλιοθηκών.
Το αποτέλεσμα είναι η αποτυχία της προσπάθειας ανανέωσης των σχολικών βιβλιοθηκών. Μόνο ο βιβλιοθηκονόμος μπορεί να επιλέξει σωστά το υλικό που χρειάζεται μια σχολική βιβλιοθήκη, με τη συνεργασία ίσως και άλλων φορέων, όπως είναι οι εκπαιδευτικοί ή οι χρήστες της βιβλιοθήκης. Ο βιβλιοθηκονόμος έχει εκπαιδευτεί για να μπορεί να αξιολογήσει σωστά το υλικό που πρέπει να υπάρχει σε μια βιβλιοθήκη και στη συνέχεια γνωρίζει με ποιους τρόπους αυτή η βιβλιοθήκη μπορεί να οργανωθεί, να λειτουργήσει αποτελεσματικά και να πετύχει το σκοπό της, που δεν είναι άλλος από την παροχή πληροφοριών και την ελεύθερη πρόσβαση σε υλικό για έρευνα από τους χρήστες.
Κατά τη γνώμη μου, το υπουργείο πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι η βιβλιοθήκη επηρεάζει καταλυτικά και ουσιαστικά την εκπαιδευτική διαδικασία. Επομένως, δεν είναι έξυπνη η επιλογή εκπαιδευτικών για τη λειτουργία των σχολικών βιβλιοθηκών αντί εξειδικευμένων βιβλιοθηκονόμων που γνωρίζουν στο έπακρο τις ανάγκες της βιβλιοθήκης. Σε δεύτερο επίπεδο, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συνεργαστούν με το βιβλιοθηκονόμο για καλύτερη λειτουργία της βιβλιοθήκης, αλλά πάντα είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενός τουλάχιστον βιβλιοθηκονόμου ως επικεφαλής της κάθε σχολικής βιβλιοθήκης. Με άλλα λόγια, το υπουργείο πρέπει αφού αναγνωρίσει τον καθοριστικό ρόλο της κάθε βιβλιοθήκης στην εκπαίδευση και γενικότερα στην κοινωνία, να τις οργανώνει σωστά και με το κατάλληλο, εξειδικευμένο προσωπικό, που δεν είναι άλλο από τους βιβλιοθηκονόμους και ταυτόχρονα να έχει ως απώτερο στόχο την ικανοποιητική οργάνωση ων βιβλιοθηκών και όχι την ικανοποίηση διαφόρων συμφερόντων.

Φοιτήτρια: Ευαγγελοπούλου Ολυμπία

Ανώνυμος είπε...

Πως κάνει το Υπουργείο Παιδείας την επιλογή του υλικού;

Το Υπουργείο Παιδείας κάνει ένα νέο ξεκίνημα για τις σχολικές βιβλιοθήκες,δημοσιέυοντας 13,480 τίτλουσ βιβλίων εκ των οποίων τα σχολέια θα επιλέξουν 5000 για να στελεχώσουν στις βιβλιοθήκες τους.Για την επιλογή λοιπόν αυτού του υλικού το Υπουργείο θέτει κάποια κριτήρια.Καταρχήν τα βιβλία πρέπει να ταιριάζουν στην ηλικία των μαθητών και να ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές τουσ ανάγκες.Επίσης οι εκπαιδευτικοί που θα επιλέξουν τους τίτλους πρέπει να ελέγξουν την μεταφραστική εγκυρότητα των βιβλίων και να επιβεβαιώσουν οτι η γλώσσα τους είναι ζωντανή,το σχήμα,το ύφος,και η εκτύπωση τους ελκυστικά.Ακόμη να υπάρχει ποικιλία Ελλήνων και ξένων συγγραφέων,κλασικών και μοντέρνων.Επιπλέον τα βιβλία δεν πρέπει να περιέχουν προπαγανδιστικό υλικό και υλικό προσηλυτισμού,διαφημίσεις,να μην προβάλλουν στερεότυπα και να μην προσβάλλουν αξίες του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και συγκεκριμένες ομάδες.

Τι προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει η συγκεκριμένη διαδικασία;

Το υλικό που έχει ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς να επιλέξουν,δεν μπορεί να υλοποιηθεί σωστά από αυτόυς,εφόσον έχουν δοθεί γενικά κριτήρια επιλογής από το Υπουργείο Παιδείας.Αυτό εξυπηρετεί περισσότερο τους εκδοτικούς οίκους παρά τις σχολικές βιβλιοθήκες.Ταυτόχρονα το πρόβλημα που δημιουργείται είναι πόσο γρήγορα θα κινηθούν οι διαδικασίες ώστε να μην υπάρχει το πρόβλημα της γραφειοκρατίας και του ωχαδελφισμού.Τέλος για την επιλογή των βιβλίων έχει δοθεί ένα συγκεκριμένο ποσοστό για κάθε θεματική ενότητα,το οποίο δεν ανταποκρίνεται στις αληθινές ανάγκες των βιβλιοθηκών.

Αφήνει περιθώρια στον ρόλο του βιβλιοθηκονόμου ή δίνει ρόλο στους εκπαιδευτικούς;

Σύμφωνα με το άρθρο,ο μόνος ρόλος του βιβλιοθηκονόμου είναι η καταλογογράφηση των 13,480 τίτλων των βιβλίων.Η επιλογή των βιιβλίων γίνεται αποκλειστικά από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι δεν έχουν την δυνατότητα να προτείνουν και άλλες πηγές,που να μπορούν να προσεγγίσουν οι μαθητές.Έτσι η αναβάθμιση της εκπαίδευσης όπως αναφέρεται θα παραμένει μόνο στα συνθήματα των προεκλογικών προγραμμάτων.

Φοιτήτρια:Μωραϊτη Παναγιώτα

Ανώνυμος είπε...

1.Πως το υπουργειο παιδειας εχει επιλεξει το υλικο?


Η επιλογή των βιβλίων γίνεται απο τον σύλλογο διδασκόντων του κάθε σχολείου το οποίο
χρηματοδοτείται απο το ΕΠΕΑΕΚ, θα γίνει διεθνης διαγωνισμος για την αγορα των βιβλιων.
Την επιλογη των βιβλιων την κανει ο βιβλιοθηκονομος σε συνεργασια με τον καταληλλο
προσωπικο και οχι οι εκπαιδευτικοι.Τα κριτηρια για την επιλογη των βιβλιων ειναι να
ταιριαζουν στην ηλικια των μαθητων και να ανταποκρινονται στις αναγκες επισης οι
εκπαιδευτικοι που θα επιλεξουν τους τιτλους πρεπει να ελεγξουν την μεταφραστικη
εγκυροτητα των βιβλιων να επιβεβαιωσουν οτι η γλωσσα τους ειναι ζωντανη, το υφος, το
σχημα και η εκτυπωση τους ελκυστικα.Κατα τη γνωμη μου και ο χρηστης πρεπει να εχει αποψη
για την επιλογη των βιβλιων, Γιατι εχει λογους στην επιλογη του υλικου.


2.Τι προβληματα μπορει να δημιουργησει η συγκεκριμενη διαδικασια?

Υπαρχουν ενστασεις στην επιλογη των βιβλιων πως θα επιλεξουν οι εκπαιδευτικοι
τους τιτλους. Γιατι η επιλογη των βιβλιων τους βασίζεται σε γενικα κριτηρια.


3.Αν αφηνει περιθωρια στο ρολο του βιβλιοθηκονομου αν υπαρχει ρολος η τον δινει στους
εκπαιδευτικους?

Οι εκπαιδευτικοι ειναι αυτοι που θα επιλεξουν τα βιβλια τα οποια θα μπουν στης
βιβλιοθηκες χωρις να γινεται ξεκαθαρα καμια αναφορα για το επαγγελμα του βιβλιοθηκονομου
και για το οποιο πρεπει να ειναι η θεση και η λειτουργια στη σχολικη βιβλιοθηκη

Ανώνυμος είπε...

1. Πώς το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει το υλικό;

Το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει το υλικό σύμφωνα με κάποια κριτήρια. Τα κριτήρια αυτά είναι: Τα βιβλία να είναι κατάλληλα για την ηλικία των παιδιών και να είναι εύκολα στη χρήση, να υπάρχουν βιβλία και ξένων και Ελλήνων συγγραφέων, κλασικών και μοντέρνων. Τα βιβλία δεν πρέπει να περιέχουν προπαγανδιστικό υλικό και υλικό προσηλυτισμού, διαφημίσεις κ.λπ. Τα κριτήρια αυτά είναι γενικά και δυσκολεύουν το έργο των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλούνται να επιλέξουν μέσα από 13.480 τίτλους βιβλίων, το κατάλληλο υλικό.
Όμως για να γίνει σωστά η επιλογή του υλικού πρέπει να υπάρχει συνεργασία μεταξύ του επιστήμονα βιβλιοθηκονόμου με τα κατάλληλα άτομα (π.χ. καθηγητές). Επίσης και ο χρήστης θα πρέπει να έχει λόγο στην επιλογή του υλικού (π.χ. μαθητές).



2. Τι προβλήματα μπορεί η συγκεκριμένη διαδικασία να δημιουργήσει;

Τα προβλήματα που δημιουργούνται είναι: α) ποιο θα είναι το προσωπικό που θα οργανώσει και θα λειτουργήσει τις σχολικές βιβλιοθήκες, β) τα περιεχόμενα των τεκμηρίων μπορεί να μην έχουν σύνδεση με την εκπαιδευτική διαδικασία.
γ)επίσης η συλλογή μπορεί να μην συμπεριλαμβάνει καινούριες εκδόσεις επειδή η λίστα των βιβλίων συντάχθηκε πριν από 4 χρόνια, δ)Τα βιβλία επιλέγονται με εμπορικά κριτήρια για να μην υπάρχουν παράπονα από τους εκδότες.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα περισσότερα βιβλία που θα ενταχθούν στη συλλογή να είναι δύσχρηστα και προχωρημένα για το επίπεδο των μαθητών. ε)Τέλος το ωράριο των σχολικών βιβλιοθηκών συνήθως δεν είναι σταθερό επειδή προσαρμόζεται στις ώρες του σχολικού προγράμματος.



3. Η επιλογή των βιβλίων αφήνει περιθώρια στο ρόλο του βιβλιοθηκονόμου ή τον δίνει στους εκπαιδευτικούς;

Η επιλογή των βιβλίων γίνεται αποκλειστικά από τους εκπαιδευτικούς και με βάση την κρίση τους εμπλουτίζουν τις σχολικές βιβλιοθήκες άσχετα αν το κάνουν σωστά ή όχι. Το Υπουργείο Παιδείας κρίνει πως οι εκπαιδευτικοί είναι ικανοί και μόνοι τους να αναλάβουν αυτό το έργο χωρίς την συνεργασία κανενός. Ούτε οι βιβλιοθηκονόμοι όμως θα μπορούσαν να αναλάβουν αυτήν την εργασία μόνοι τους. Το σωστό θα ήταν να συνεργαστούν και οι δυο επιστήμονες της ειδικότητας τους και να βγάλουν ένα καλό αποτέλεσμα το οποίο θα είναι όντως χρήσιμο για τους χρήστες μιας σχολικής βιβλιοθήκης.



φοιτήτρια: Μπαλαμπανίδου Ειρήνη

Ανώνυμος είπε...

1.Πως το υπουργειο παιδειας εχει επιλεξει το υλικο?


Η επιλογή των βιβλίων γίνεται απο τον σύλλογο διδασκόντων του κάθε σχολείου το οποίο
χρηματοδοτείται απο το ΕΠΕΑΕΚ, θα γίνει διεθνης διαγωνισμος για την αγορα των βιβλιων.
Την επιλογη των βιβλιων την κανει ο βιβλιοθηκονομος σε συνεργασια με τον καταληλλο
προσωπικο και οχι οι εκπαιδευτικοι.Τα κριτηρια για την επιλογη των βιβλιων ειναι να
ταιριαζουν στην ηλικια των μαθητων και να ανταποκρινονται στις αναγκες επισης οι
εκπαιδευτικοι που θα επιλεξουν τους τιτλους πρεπει να ελεγξουν την μεταφραστικη
εγκυροτητα των βιβλιων να επιβεβαιωσουν οτι η γλωσσα τους ειναι ζωντανη, το υφος, το
σχημα και η εκτυπωση τους ελκυστικα.Κατα τη γνωμη μου και ο χρηστης πρεπει να εχει αποψη
για την επιλογη των βιβλιων, Γιατι εχει λογους στην επιλογη του υλικου.


2.Τι προβληματα μπορει να δημιουργησει η συγκεκριμενη διαδικασια?

Υπαρχουν ενστασεις στην επιλογη των βιβλιων πως θα επιλεξουν οι εκπαιδευτικοι
τους τιτλους. Γιατι η επιλογη των βιβλιων τους βασίζεται σε γενικα κριτηρια.


3.Αν αφηνει περιθωρια στο ρολο του βιβλιοθηκονομου αν υπαρχει ρολος η τον δινει στους
εκπαιδευτικους?

Οι εκπαιδευτικοι ειναι αυτοι που θα επιλεξουν τα βιβλια τα οποια θα μπουν στης
βιβλιοθηκες χωρις να γινεται ξεκαθαρα καμια αναφορα για το επαγγελμα του βιβλιοθηκονομου
και για το οποιο πρεπει να ειναι η θεση και η λειτουργια στη σχολικη βιβλιοθηκη.

Φοιτητρια:Τυριάκη Ζωή.

Ανώνυμος είπε...

1.Πως το υπουργειο παιδειας εχει επιλεξει το υλικο?

Το υπουργείο παιδείας προτείνει στις σχολικές βιβλιοθήκες 13.480 τίτλους βιβλίων για να στελεχώσουν τις βιβλιοθήκες τους. Η επιλογή αυτών των βιβλίων θα γίνει από τους διδάσκοντες του κάθε σχολείου. Υπάρχουν κάποια κριτήρια όπου το υπουργείο παιδείας έχει θέσει στους εκπαιδευτικούς για την επιλογή των βιβλίων. Αρχικά θα πρέπει τα βιβλία να είναι κατάλληλα και απαραίτητα ως προς το περιεχόμενο για τους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να καλύπτουν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες επίσης σημαντικό είναι οι εκπαιδευτικοί να ελέγξουν την μεταφραστική εγκυρότητα των βιβλίων ώστε να είναι ζωντανή η γλώσσα. Ενώ το ύφος, το σχήμα και η εκτύπωση τους να είναι προσεκτικά προσεγμένα και ελκυστικά στους μαθητές. Θεωρείται ότι είναι δυνατόν να υπάρχει ποικιλία συγγραφέων ελλήνων και ξένων, κλασικών και μοντέρνων. Τονίζεται ότι στο περιεχόμενο των βιβλίων δεν πρέπει να υπάρχει προπαγανδιστικό υλικό και να μην προσβάλλουν τις αξίες του εκπαιδευτικού συστήματος.


2.Τι προβληματα μπορει να δημιουργησει η συγκεκριμενη διαδικασια?

Υπάρχουν κάποιες ενστάσεις για τη διαδικασία επιλογής των βιβλίων, που αφορά κυρίως σε εκπαιδευτικό, μορφωτικό και κοινωνικό επίπεδο οπου μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στη σχολική κοινότητα. Για το λόγο ότι το υπουργείο παιδείας αφήνει τους εκπαιδευτικούς χωρις άξονα κριτηρίων.

3. Αν αφηνει περιθωρια στο ρολο του βιβλιοθηκονομου αν υπαρχει ρολος η τον δινει στους
εκπαιδευτικους?

Το υπουργείο παιδείας δίνει στους εκπαιδευτικούς το ρόλο για την επιλογή των βιβλίων χωρίς να κάνει αναφορά για το ρόλο του βιβλιοθηκονόμου και για το ποια πρέπει να είναι η θέση του στην σχολική βιβλιοθήκη.

Φοιτητρια:Γογάνη Σοφία

Ανώνυμος είπε...

Πως το υπουργείο παιδείας κάνει την επιλογή του υλικού;

Για την επιλογή του υλικού το Υπουργείο παιδείας θα αναθέσει σε σύλλογο διδασκόντων κάθε σχολείου και με βάση τα τεχνικά δελτία του έργου, το οποίο χρηματοδοτείται από το ΕΠΕΑΕΚ και στη συνεχεία θα πραγματοποιηθεί διαγωνισμός για την αγορά των βιβλίων. Η αγορά αυτή θα ωφελήσει περισσότερο την εκδοτική αγορά αφήνοντας τους εκπαιδευτικούς στο ¨περιθώριο¨.
Στη διάρκεια τις επιλογής των βιβλίων έχουν τεθεί συγκεκριμένες ποσοστώσεις στο σύνολο των 5000 των θεματικών ενοτήτων. Επίσης, το υπουργείο παιδείας θέτει κάποια κριτήρια που πρέπει να πληρούν τα βιβλία τα οποία είναι γενικά. Ζητά το υλικό να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών και εκπαιδευτικών, να ελέγξουν την εγκυρότητα των βιβλίων, να επιβεβαιώσουν ότι η γλώσσα είναι αναλλοίωτη το ύφος, το σχήμα να είναι δελεαστικό. Ακόμη να υπάρχει ποικιλία Ελλήνων αλλά και ξένων συγγραφέων. Αυτά που δεν πρέπει να περιέχουν οι τίτλοι είναι προπαγανδιστικό υλικό και υλικό προσηλυτισμού, διαφημίσεις, να μην προσβάλλουν αξίες του εκπαιδευτικού συστήματος.
Το κόστος γι’ αυτήν την προσπάθεια είναι στα 160.000 ευρώ, τα μισά θα δοθούν για την αγορά βιβλίων και το υπόλοιπό ποσό θα δοθεί για την τεχνική αναβάθμιση των βιβλιοθηκών.


Τι προβλήματα θα δημιουργήσει η συγκεκριμένη διαδικασία;

Τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στην υπόθεση σχολικές βιβλιοθήκες αρχίζουν από την μη οργανωτική ένταξη της βιβλιοθήκης, την μη μετατροπή της σε χώρο έρευνας, μελέτης για το σχολικό αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Επίσης, το μη αξιόπιστο υλικό που θα κατοχυρωθεί στις βιβλιοθήκες και κατά πόσο η βιβλιοθήκες θα ανταποκριθούν στο πρόγραμμα αυτό. Ακόμη ο όγκος του υλικού πόσο σύγχρονο θα είναι ώστε να ανταπεξέλθει στις ανάγκες των χρηστών. όλα αυτά παρεμποδίζουν την πραγματοποίηση αυτής της προσπάθειας.



Αφήνει περιθώρια στο ρόλο του βιβλιοθηκονόμου;

Ο Αλέξης Δημαράς ιστορικός της εκπαίδευσης μας λέει ότι ανήκει και αυτός στο κοινό που θεωρούν τους εκπαιδευτικούς δύσπιστους και ότι δεν είναι σωστό να παίρνουν τις θέσεις των βιβλιοθηκονόμων οι εκπαιδευτικοί γιατί δεν ξέρουν πως πρέπει να λειτουργήσει σωστά μια βιβλιοθήκη. Απ’ την άλλη νιώθει ικανοποίηση που οι εκπαιδευτικοί εμπλουτίζουν με τις γνώσεις τους, συμμετέχουν και στηρίζουν την αναβάθμιση των σχολικών βιβλιοθηκών. Αναφέρει ότι τα βιβλία είναι μεγάλο μέρος τους σχολείου και δεν μπορούν να περιορίσουν τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στην προσπάθεια αυτή. Κλείνοντας, αναφέρει το επόμενο βήμα που είναι η επιλογή των βιβλίων ελεύθερα από τους εκπαιδευτικούς χωρίς να συνιστάται συγκεκριμένος κατάλογος.


φοιτήτρια:Άννα Μπαλαμπανίδου

Ανώνυμος είπε...

1)Πως κάνει την επιλογή υλικού το Υπουργείο Παιδείας;


Το Υπουργείο Παιδείας πήρε την απόφαση να χρηματοδοτήσει τις σχολικές βιβλιοθήκες. Διάλεξε λοιπόν 13.480 βιβλία εκ των οποίων θα επιλεχθούν τα 5.000 για κάθε βιβλιοθήκη. Με αυτόν τον τρόπο δυναμώνει ο θεσμός των σχολικών βιβλιοθηκών και αποκτούν πολλά προνόμια τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί και η τοπική κοινωνία.
Η επιλογή των βιβλίων από το Υπουργείο Παιδείας για να μην δημιουργήσει προβλήματα στην εκδοτική αγορά αφήνει τους εκπαιδευτικούς να διαλέξουν τα βιβλία χωρίς αυτοί να έχουν συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής. Η επιλογή θα γίνει από το σύνολο διδασκόντων του κάθε σχολείο, έπειτα μέσω του προγράμματος που χρηματοδοτεί το ΕΠΕΑΕΚ και με βάση τα τεχνικά δελτία του έργου θα γίνει διεθνείς διαγωνισμός για την αγορά των βιβλίων.
Τα κριτήρια λοιπόν για την επιλογή των βιβλίων είναι τα εξής:
1) να ταιριάζουν στην ηλικία των μαθητών
2) να ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές τους ανάγκες
3) να προσέξουν την μεταφραστική εγκυρότητα των βιβλίων
4) να είναι σίγουροι ότι η γλώσσα τους είναι ζωντανή, όπως επίσης το ύφος το σχήμα και η εκτύπωση να είναι ελκυστική και
5) είναι καλό να υπάρχει ποικιλία ανάμεσα σε Έλληνες και σε ξένους συγγραφείς και σε μοντέρνα και κλασική λογοτεχνία.
Από την άλλη μεριά είναι πολύ σημαντικό να προσέξουν το περιεχόμενο να μην έχει προπαγανδιστικό υλικό και υλικό προσηλυτισμού. Να μην προβάλλουν στερεότυπα και ιδεολογίες, να μην στρέφονται κατά συγκεκριμένων ομάδων ώστε να μην δημιουργούν ρατσιστική συμπεριφορά, να μην προσβάλλουν τις αξίες του εκπαιδευτικού συστήματος και να μην περιέχουν διαφημίσεις.
Γι’ αυτόν τον λόγο η επιλογή του υλικού πρέπει να γίνει με μεγάλη προσοχή και ευθύνη από τους εκπαιδευτικούς.
Για να μην δημιουργηθούν τέτοιου είδους προβλήματα στο έργο της επιλογής πρέπει να συμμετέχουν βιβλιοθηκονόμοι και να εργάζονται σε συνεργασία με τους καθηγητές. Για σωστή δουλεία δεν πρέπει ποτέ να δουλεύει μόνος του ο εκπαιδευτικός. Και τέλος για μια σημαντική βοήθεια που μπορεί να προσφέρει για την επιλογή είναι η γνώμη και η κριτική του χρήστη δηλαδή των παιδιών γιατί κατά κύριο λόγο τα βιβλία θα αφορούν τα παιδιά της ηλικίας τους.



ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ

Ανώνυμος είπε...

2) Τι προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει η συγκεκριμένη διαδικασία;


Η διαδικασία αυτή θα δημιουργήσει διάφορα προβλήματα. Πρώτα απ’ όλα η αποστολή των βιβλίων στις βιβλιοθήκες μπορεί να καθυστερήσει γιατί ενδέχεται να υπάρξουν ενστάσεις, προσφυγές κ.τ.λ στη διαδικασία του διαγωνισμού.
Επιπλέον τα ποσοστά των βιβλίων που έχουν δημιουργηθεί για την στελέχωση των βιβλιοθηκών δεν ανταποκρίνονται στις βασικές ανάγκες των βιβλιοθηκών. Εκτός από το προσωπικό που οργανώνει τις βιβλιοθήκες πρόβλημα αποτελεί το περιεχόμενο που πρέπει να έχουν τα βιβλία στις συλλογές και η σύνδεση τους με την εκπαιδευτική διαδικασία το κατά πόσο η βιβλιοθήκη θα γίνει μέρος του σχολικού προγράμματος.
Είναι φανερό ότι θα υπάρξουν πολλές θεματικές επικαλύψεις θεμάτων και βιβλίων από διαφορετικούς εκδοτικούς οίκους αλλά και συγγραφέων. Τα κριτήρια όμως θα είναι γενικά και αόριστα και δυστυχώς εμπορικά.
Δεν θα υπάρχει προφανώς συσχέτιση βιβλιογραφίας με την διδακτέα ύλη γιατί βλέπουν την βιβλιοθήκη ξεκομμένη από την εκπαίδευση.
Και τέλος το σημαντικότερο πρόβλημα πέρα από τα είδη και τον αριθμό βιβλίων που θα επιλέγουν είναι η μη οργανωτική ένταξη της αξιοποίησης της βιβλιοθήκης σε συγκεκριμένες ώρες του σχολικού προγράμματος. Έτσι η βιβλιοθήκη δεν μετατρέπετε σε χώρο έρευνας, μελέτης και πολιτισμού για το σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Με απώτερο σκοπό η εκπαίδευση να μην αναβαθμιστεί και παπαγαλία θα αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο της αν ο καθηγητής δεν προτείνει άλλες πηγές.


3) Αφήνει περιθώρια στον ρόλο του βιβλιοθηκονόμου ή δίνει ρόλο στους εκπαιδευτικούς;

Το Υπουργείο Παιδείας στην διαδικασία για το νέο ξεκίνημα στις σχολικές βιβλιοθήκες στελέχωσε βιβλιοθηκονόμους για την καταλογογράφηση των 13.480 τίτλων. Οι αρμοδιότητες τους τελειώνουν αφού τελειώσουν και την καταλογογράφηση. Στην πορεία δίνει ολόκληρη την διαδικασία στους εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί όμως δεν έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν μια κατάλληλη βιβλιογραφία σχετικά με την διδακτέα ύλη. Έτσι λοιπόν με προσωρινά και τυχαία κριτήρια καθορίζουν τα είδη των βιβλίων και δημιουργούν ομοιομορφία και υπέρμετρο εγκυκλοπαιδισμό και δεν αποτελούν αξιόλογο υλικό για μια σύγχρονη σχολική βιβλιοθήκη.
Τέλος αναφέρεται ρητά ότι η επιλογή των βιβλίων γίνεται ελεύθερα από τους εκπαιδευτικούς, χωρίς τη μεσολάβηση εγκεκριμένου καταλόγου.





ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ

1)www.ekt.gr/school-library/project.htm
2)Παρέμβαση για τις σχολικές βιβλιοθήκες www.diorismos.gr/Dpages/vima/viewarticle.php?vid=661
3) http://sfr.ee.teiath.gr/SxBibl/1Diimerida/Sampani/Peril_Samp01.htm
4)Η αλήθεια για τις σχολικές βιβλιοθήκες
http://www.simotas.org/portal/index.php?option=com_content&task=view&id=252&Itemid=1
5)η επιτροπή που θα παραλάβει το υλικό για τις σχολικές βιβλιοθήκες
http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=149&Itemid=213
6)η σχολική βιβλιοθήκη και ο σχολικός βιβλιοφύλαξ
http://users.hol.gr/~dilos/anistor/software/bfylax/S-Library.htm

ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ

foit