Μετατροπή των άρθρων σε ebook

Κυριακή, 20 Απριλίου 2008

Τζέιμς Μποντ



Στις 28 Μαΐου 2008 συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννηση του Ίαν Φλέμινγκ. Για να γιορτάσει την εκατονταετηρίδα η οικογένεια Φλέμινγκ,
που διαχειρίζεται την Ian Fleming Publications (αξίζει
να επισκεφτείτε τον επίσημο ιστότοπο της εταιρείας για μια πιο ολοκληρωμένη άποψη), ανέθεσε στον Σεμπάστιαν Φοκς, Βρετανό συγγραφέα, να γράψει μια ιστορία Τζέιμς Μποντ. Η ανταπόκριση ήταν άμεση και μέσα σε διάστημα 6 εβδομάδων έγραψε την ιστορία με τίτλο ''Devil may care'', (Ο διάβολος πρέπει να προσέχει).

Ως ημέρα κυκλοφορίας του βιβλίου ορίστηκε η ημέρα των γενεθλίων του Φλέμινγκ στην Αγγλία από τον προαναφερθέντα εκδοτικό οίκο της
οικογενείας και στις ΗΠΑ από την Doubleday. Πρώτο τιράζ θα είναι τα 250,000 αντίτυπα. Η καμπάνια για την προώθηση του βιβλίου όπως είναι φυσικό θα είναι μεγαλειώδης. Ο Σεμπάστιαν Φοκς έγραψε την ιστορία ακολουθώντας τη "συνταγή" του "πατέρα" του Τζέιμς Μποντ.
Ο Ίαν Φλέμινγκ πέθανε το 1964 έχοντας προλάβει να γράψει 14 ιστορίες Τζέιμς Μποντ. Η διαδικασία που ακολουθούσε όταν έγραφε ήταν η εξής: 1000 λέξεις το πρωί, μετά μπάνιο, άλλες 1000 λέξεις το απόγευμα, μαρτίνι και ωραίες γυναίκες.
Η μεταφορά του Τζέιμς Μποντ στη "μεγάλη" οθόνη εξελίχθηκε σε μια μεγάλη επιχείρηση που
αποφέρει τεράστια κέρδη από την εκμετάλλευση του ονόματος και όλων των αντικειμένων που φέρουν την υπογραφή "Μποντ".
Επίσης, επισκεφθείτε και την διεύθυνση www.tovima.gr/print_article.php?e=B&f=15334&m=C01&aa=2
με το αφιέρωμα στον Φλέμινγκ και το www.007.com

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Το 2008 του 007 και των 12!
της Νάταλι Χατζηαντωνίου στην Ελευθεροτυπία - Τέχνες, 3/1/08
http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,dt=03.01.2008,id=18832480

Ο λαϊκός ήρωας είναι ένας εστέτ: Μια βαριά βιομηχανία, όχι μόνον κινηματογραφική, έχει στηθεί γύρω από τον πράκτορα 007, που ποτέ δεν υπήρξε political correct
του
Νίκου Βατόπουλου στην Καθημερινή, 22/7/07
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/news/civ__3KathiLev&xml/&aspKath/civ&fdate=22/07/07

Ιαν Φλέμινγκ, όπως λέμε... Μποντ:Εκθεση «Για τα μάτια σου μόνο», για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του συγγραφέα, στο Λονδίνο
της
Σάντυ Τσαντάκη στην Καθημερινή, 19/4/08
http://www.ekathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_2_19/04/2008_267101

Στο μυαλό του Ιαν Φλέμινγκ
του Βάϊου Μαχμούντε, Ελεύθερος Τύπος, 5/4/08
http://www.e-tipos.com/newsitem?id=31527

Ian Fleming, f
rom Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Ian_Fleming

Πέμπτη, 10 Απριλίου 2008

Η σφαγή των χειρογράφων

Ένα σύνηθες φαινόμενο των επιμελητών των εκδοτικών οίκων, κυρίως των ΗΠΑ, είναι να επεμβαίνουν σημαντικά στη διαμόρφωση του εκδιδομένου κειμένου. Το άρθρο του Βήματος της 13ης Ιανουαρίου παρουσιάζει μια σειρά από καλά παραδείγματα: http://www.tovima.gr/print_article.php?e=B&f=15260&m=S05&aa=1
Επίσης, το άρθρο παρουσιάζει "Το εντυπωσιακότερο παράδειγμα «σφαξίματος κειμένου». H επέμβαση του Εζρα Πάουντ στο αρχικό χειρόγραφο της Ερημης χώρας, του μόνου ποιήματος που δημιούργησε παγκόσμια αίσθηση μετά τα Ανθη του κακού του Μποντλέρ, από το οποίο αφαίρεσε το μισό κείμενο. Οταν έπειτα από μισό περίπου αιώνα από την έκδοση του ποιήματος εξεδόθη και στην αρχική μορφή του, το συμπέρασμα ήταν ότι ο Πάουντ όχι μόνο κράτησε τα καλύτερα μέρη αλλά έδωσε και δομικό χαρακτήρα σε ένα χειρόγραφο που αν εξεδίδετο όπως είχε γραφεί δεν επρόκειτο ασφαλώς να δημιουργήσει την αίσθηση που προκάλεσε η Ερημη χώρα. Ο Ελιοτ ποτέ δεν το λησμόνησε και ως το τέλος της ζωής του αναγνώριζε την επέμβαση του Πάουντ ως ουσιώδη όχι μόνο για την Ερημη χώρα αλλά και για την πορεία που θα ακολουθούσε έκτοτε η ποίησή του."
Τα ερωτήματα που εγείρονται είναι πολλά. Η απήχηση ενός έργου οφείλεται στις επεμβάσεις του επιμελητή ή στην ικανότητα του συγγραφέα; Το ύφος του έργου είναι αποτέλεσμα της δουλειάς του επιμελητή ή του συγγραφέα; Είναι σωστό να επεμβαίνουν τόσο πολύ οι επιμελητές;

Ιστορικό αρχείο ΕΡΤ

Ένα σημαντικό εγχείρημα έχει ξεκινήσει η ΕΡΤ. Έχει ξεκινήσει την ψηφιοποίηση του ιστορικού της αρχείου, που θα ολοκληρωθεί σε 10 χρόνια περίπου. Μέχρι τώρα έχει γίνει ψηφιοποίηση 200 ωρών φιλμ και 500 ωρών βίντεο και εκδόθηκαν 16 dvd με σπάνιο υλικό για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Το αρχείο χρονολογείται από το 1900 και περιλαμβάνει ντοκιμαντέρ, εκπομπές, μαρτυρίες και γεγονότα της ελληνικής ιστορίας.
Η πρόσβαση σε αυτό το υλικό μπορεί να γίνει από την ιστοσελίδα http://www.ert-archives.gr/ .
Η υλοποίηση του έργου έγινε με την στήριξη του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Κοινωνία της Πληροφορίας" του Υπουργείου Οικονομικών (το Βήμα 16-12-07).

Το πρώτο δωρεάν σύγγραμμα

Κατά τη διάρκεια της δικτοτορίας των συνταγματαρχών θεσπίστηκε το πρώτο δωρεάν σύγγραμμα. Αυτό δεν έγινε σαν πράξη καλής θέλησης από την κυβέρνηση του Γεωργίου Παπαδόπουλου.
Ήταν ένας "Δούρειος ίππος" της εποχής για να ελέγχουν την πανεπιστημιακή διδασκαλία. Άλλωστε ήταν το μοναδικό αίτημα που είχε εκπληρώσει η κυβέρνηση τότε. Αποτελεί και το μοναδικό πράγμα που έχει μείνει από εκείνη την εποχή (το Βήμα της Κυριακής, 30-12-07).
http://www.tovima.gr/print_article.php?e=B&f=15250&m=I10&aa=1

Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΕΚΤ

Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης(ΕΚΤ) αποτελεί τμήμα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών(ΕΙΕ). Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός φορέας που συμβάλλει στην κάλυψη των αναγκών πληροφόρησης, τόσο σε επιστημονικό επίπεδο όσο και σε επιχειρηματικό. Επίσης, στοχεύει και στην ανάδειξη του ελληνικού ψηφιακού υλικού. Στο άρθρο του Βήματος της 16ης Μαρτίου 2008, γίνεται αναφορά στο ΕΙΕ και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ. Ο λόγος ύπαρξης αυτής, είναι η προώθηση της έρευνας και της καινοτομίας και η παροχή υπηρεσιών επιστημονικής πληροφόρησης. Ενδεικτικά, υπάρχουν 15000 τίτλοι διεθνών επιστημονικών περιοδικών, 3000 επιστημονικά βιβλία, 55 διεθνείς βάσεις με ηλεκτρονικά λεξικά και εγκυκλοπαίδειες. Επίσης, υπάρχουν 27 ελληνικές βάσεις για την επιστήμη και την τεχνολογία. Παρέχεται δωρεάν πρόσβαση στο ψηφιοποιημένο υλικό του από τα 22 ηλεκτρονικά αναγνωστήρια.