Οι γραπτές εργασίες του μαθήματος "Ανάπτυξη και Διαχείρηση Συλλογής", για το χειμερινό εξάμηνο 2008-2009, θα καταχωρούνται εδώ.
Τρόποι καταχώρησης:
- Στο τέλος αυτής της ανάρτησης θα δείτε την επιλογή "σχολίου", από εκεί μπορείτε να καταχωρήσετε την εργασία σας με μορφή σχολίου.
- Αποστολή της μορφοποιημένης εργασίας σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση noodledimi@hotmail.com και καταχώρησή της με μορφή ανάρτησης από την admin Dimitra.
Λήξη προθεσμίας καταχωρήσεων εργασιών την Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2009 και ώρα 15.00. Όσοι επιθυμούν να καταχωρηθεί η εργασία τους με μορφή αναγραφής καλούνται να τη στείλουν το συντομότερο δυνατόν, αλλιώς οι admin δε φέρουν καμία εύθύνη για τυχόν καθυστερήσεις.
Το κείμενό σας θα πρέπει να έχει τουλάχιστον τα παρακάτω στοιχεία:
-- Τον τίτλο του βιβλίου, τον συγγραφέα, εκδότη, χρονολογία έκδοσης και τιμή, αν είναι δυνατόν
-- Τη βιβλιογραφική αναφορά με το σύστημα Harvard, του τεκμηρίου/βιβλίου που θα παρουσιάσετε
-- Την περιγραφή του θέματος του τεκμηρίου/βιβλίου
-- Την κριτική αξιολόγηση του τεκμηρίου/βιβλίου
-- Την διαπραγμάτευση του θέματος, δηλαδή θεωρητική προσέγγιση του θέματος που θα παρουσιάσετε (δύο με τρεις παραγράφους)
-- Την ανάπτυξη του θέματος, αν π.χ. το θέμα είναι η πρόσφυγες, τότε θα πρέπει το κείμενό σας να το συνοδεύουν ιστοσελίδες σχετικές για τους πρόσφυγες, ιστοσελίδες οργανισμών, άλλα σχετικά βιβλία και τεκμήρια, video από το youtube ή άλλους διαδικτυακούς χώρους, κ.λπ.
-- Τέλος, θα πρέπει να επιχειρηματολογήσετε σε τι είδους βιβλιοθήκη θα εντάσσατε ή δεν θα εντάσσατε το συγκεκριμένο τεκμήριο/βιβλίο και γιατί.
-- Μην ξεχνάτε στο τέλος το όνομα σας!
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δομή της εργασίας, επικοινωνήστε με τον admin Manoli
4 σχόλια:
ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ:ΠΡΩΤΟ ΜΕΛΗΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ
Δημόπουλος,Γ. «Αυτογνωσία:πρώτο μέλημα στη ζωή», Αθήνα :Αυτογνωσία , 2006.
Το βιβλίο «Αυτογνωσία :πρώτο μέλημα στη ζωή» κατατάσσεται στην κατηγορία των βιβλίων ψυχολογίας. Είναι έργο του νευρολόγου –ψυχίατρου και γνωσιακού ψυχοθεραπευτή Γιώργου Δημόπουλου.
Στο βιβλίο αυτό ο συγγραφέας αρχικά καταθέτει κάποιες σκέψεις του και στη συνέχεια μας αναπτύσσει τις δέκα αρχές της αυτογνωσίας.
Κάποιες από αυτές είναι:1. Η μοναδικότητά μας – 2.Αποχαιρέτησε το θυμό «Σε θυμώνει πάντα η κρίση που έχεις γι’ αυτούς που επιτρέπεις να σε θυμώνουν (Επίκτητος)» - 3. Μη συγκρίνεσαι «Δεν υπάρχουν δυστυχισμένοι άνθρωποι, αλλά δυστυχισμένες σκέψεις και συγκρίσεις». Τέλος το βιβλίο αυτό κλείνει με ένα προσωπικό βίωμα του Γιώργου Δημόπουλου.
Ο λόγος για τον οποίο ξεκίνησα να διαβάζω το βιβλίο αυτό ήταν καθαρά από περιέργεια. Σιγά-σιγά όμως μου τραβούσε όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον και με βοήθησε να γνωρίσω πολλά πράγματα και να αναθεωρήσω κάποια άλλα που γνώριζα μέχρι τώρα για μένα.
Ως βιβλίο είναι ευανάγνωστο και αρκετά ευχάριστο αφού αρκετές φορές χρησιμοποιούνται παραδείγματα από την καθημερινότητα ,κάτι που μας βοηθάει να κατανοήσουμε βαθύτερα κάθε αρχή της αυτογνωσίας.
Κλείνοντας θα μπορούσαμε να εντάξουμε το βιβλίο αυτό στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Ψυχολογίας διότι ασχολείται με το αντικείμενό της, σε μια σχολική βιβλιοθήκη για παιδιά γυμνασίου-λυκείου και σε κάθε δημοτική.
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
Το βιβλίο που θα παρουσιάσω είναι:
Κακλαμανάκη , Ρούλα
Η θέση της Ελληνίδας: στην οικογένεια, στην κοινωνία, στην πολιτεία
Αθήνα : Καστανιώτη , 1984
Η επιλογή μου οφείλεται κυρίως στο γεγονός, ότι θέλω να ξέρω την αντιμετώπιση των γυναικών από τους άλλους και γενικότερα για αυτό το θέμα. Και η ώθηση της βιβλιοθήκης της Σίνδου.
Το συγκεκριμένο βιβλίο μπορεί να ενταχθεί σε όλες τις δημοτικές βιβλιοθήκες,σε σχολικές κυρίως γυμνασίου και λυκείου αλλά και σε πανεπιστημιακές.Το συγκεκριμένο βιβλίο δεω το προτιμούν αρκετά οι χρήστες του.
Η θέση της γυναίκας
Αρχαία Ελλάδα
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αρχαίας Ελλάδας ήταν υποβαθμισμένη. Κατάλληλη μόνο για εργασία στην αυλή του σπιτιού αλλά και στο χωράφι.
Μέσα στην οικογένεια κατώτερη και υποκείμενη στην εξουσία του άνδρα-συζύγου-πρωτότοκου γιού-άνδρα συγγενή.
Στην Αίγυπτο η γυναίκα απολαμβάνει μεγαλύτερη ανεξαρτησία με πλήρη εμπράγματα και κληρονομικά δικαιώματα ως αποτέλεσμα της ανύπαρκτης ιδιοκτησίας των Αιγυπτίων.
Οι πολυποίκιλες καταπιέσεις και ο περιορισμός των γυναικών ευνόησαν την ανάπτυξη της πορνείας οι εταίρες πόρνες μέσω των ισχυρών εραστών τους κατάφεραν την αλλαγή των νόμων προς το ανθρωποινότερο.
Γενικά στην αρχαία Ελλάδα τόσο οι αρχαίοι Ξενοφών, Σωκράτης, Αριστοτέλης κλασικοί συγγραφείς οσο και οι κλασικοί φιλόσοφοι θεωρούσαν την γυναίκα κατώτερη και δικαιολογούσαν το καθεστώς των διακρίσεων.
Ρώμη
Στην Ρώμη η γυναίκα παραμένει κάτω από την εξουσία του άνδρα όπως και αν ονομάζεται αυτός -σύζυγος – αδερφός άνδρας - συγγενής. Η μέχρι σήμερα αναφορά στο απόφθεγμα η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να ναι αλλά και να φαίνεται τίμια χαρακτηρίζει τις συνθήκες της εποχής.
Βυζάντιο
Η θέση της γυναίκας είναι πολύ ιδιόρρυθμη γιατί βασίζεται σε δυο τμήματα . Στο ρωμαϊκό δίκαιο και στην χριστιανική θρησκεία με την θεοκρατική αρετή και τον ασκητισμό. Η βυζαντινή γυναίκα γίνεται μυστικοπαθής. Μοναδική μόρφωση που δικαιούται να πάρει είναι η αποστήθιση ψαλμών και εκκλησιαστικών κανόνων.
Τουρκοκρατία
Κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας η θέση της γυναίκας δεν θα μπορούσε τυπικά να αλλάξει. Έξω από το σπίτι βοηθά σε ποιμενικές δουλειές . Με την ληψανδρεία αναλαμβάνει υποθέσεις οικογενειακές. Παίρνει μέρος σε πράξεις αυτοθυσίας -Σουλιώτισσες –κ.λ.π. ηρωίδες του 1821.
Νεότεροι χρόνοι - Κατακτήσεις
Οι κατακτήσεις της ισότητας αρχίζουν με τις κινήσεις του 18 ου αιώνα, την σταθεροποίηση του 19 ου και την μαζικοποίηση του 20 ου.
18ου Γαλλική επανάσταση προώθηση στα δικαιώματα του ανθρώπου και δικαιωμάτων της γυναίκας απορρίπτονται από τους ηγέτες της επανάστασης.
19 ου Το φεμινιστικό κίνημα της Γαλλίας μετά από την πρώτη αντίδραση αποκτά θεωρητική κάλυψη με διάφορες θεωρίες.
Στην Γερμανία η σοσιαλιστική κίνηση για την γυναικεία χειραφέτηση βρήκε την αντίδραση της εξουσίας.
Η βιομηχανική επανάσταση -τεχνική εξέλιξη - είναι η αιτία η γυναίκα να σπάσει τον κλειό της . Τα προνόμια των γυναικών αυξάνονται σιγά – σιγά τόσο στη σοσιαλιστική κοινωνία όσο και στην καπιταλιστική.
Σήμερα η γυναίκα έχει κερδίσει μετά από πολλούς αγώνες τα πολιτικά της δικαιώματα και την νομική της ισοτιμία .
Στην Ελλάδα η γυναίκα αγωνίστηκε και αγωνίζεται με θάρρος και αυταπάρνηση . Τα γυναικεία σωματεία παρουσιάζουν έντονη δραστηριότητα όχι μόνον στα καθαρά γυναικεία προβλήματα.
Παίρνουν θέση σε θέματα επικαιρότητας εθνικά και διεθνή προβλήματα ειρήνης και εξοπλισμών .
Θέματα όπως η νομική ισοτιμία - νομιμοποίηση αμβλώσεων - στράτευση γυναικών -ποιότητα σχέσεων δυο φύλων -τιμωρία του βιασμού είναι θέματα της τελευταίας δεκαετίας .
Σήμερα το γυναικείο κίνημα βρίσκεται στο δίλημμα ποιο δρόμο θα ακολουθήσει . Το δρόμο της απόλυτης εκμετάλλευσης της ανταγωνιστικής κοινωνίας ή τον δρόμο της νέας πολιτιστικής απελευθέρωσης του ατόμου και την συνειδητή ενεργοποίηση του . Η απάντηση είναι : Τον δρόμο που η ονομασία του είναι ΔΡΟΜΟΣ : ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ..
Θεοδωρα Παπαιωαννου
Λιλή Ζωγράφου, Οι Εβραίοι κάποτε. Εστία 1973, 2η εκδ.
Τελευταία έκδοση (6η): 1996 Βιβλιοπωλείο της Εστίας.
Ζωγράφου, Λιλή. (1973) Οι Εβραίοι κάποτε: Μίκαελ, Αθήνα, Βιβλιοπωλείο της Εστίας.
Το βιβλίο Οι Εβραίοι κάποτε της Λιλής Ζωγράφου είναι ένα πολύ σκληρό βιβλίο.
Μας παραθέτει ωμά τις κακουχίες που πέρασαν και πως κατάφεραν να επιβιώσουν οι Εβραίοι από τα βασανιστήρια των Γερμανών.
Μας παρουσιάζει πως μπορούμε να γίνουμε απάνθρωποι. Πως έχοντας περάσει από αμέτρητα βασανιστήρια, κρύο, πείνα και τον εξευτελισμό του ατόμου, της προσωπικότητας, αντέχοντας το χαμό αγαπημένων προσώπων μας κάνουμε τα πάντα για να ζήσουμε. Μαθαίνουμε να ζούμε ενώ δίπλα μας καίγονται ανθρώποι, χιλιάδες ψυχές σε μια μέρα. Ψυχές αθώες που είχαν την ατυχία να γνωρίσουν πόσο μπορεί να υποβαθμιστεί η αξία της ζωής. Μαθαίνεις την αξία της ζωής, κάτι που είναι πραγματικά ανεκτίμητο. Στην δεύτερη έκδοση του βιβλίου στον πρόλογο λέει: «Το βιβλίο αυτό είχε εκδοθεί για πρώτη φορά στα 1966 με τον τίτλο ΜΙΚΑΕΛ. Στην εβραϊκή γλώσσα Μίκαελ σημαίνει, “Ποιος σαν το Θεό”. Η παρουσία του ανθρώπου στη γη, η χαρά του γι’ αυτή τη χαρά της ζωής συμπυκνώνεται σε τούτη τη χωρίς ερωτηματικό φράση. Μια κατάφαση που περικλείει το δέος για τη δημιουργία, αλλά και μιαν απαγόρευση ταυτόχρονα ν’ αφανίσεις κάποιον. Γιατί έτσι προσβάλλεις αυτή την τιμητική επιθυμία του Θεού να υπάρξει μέσα από τον άνθρωπο. Ποιος άλλος μπορεί να παρέμβει και να με καταλύσει, αφού δεν μπορεί να με δημιουργήσει;». Μπορούμε να αντέξουμε τα πάντα γιατί έχουμε ελπίδα. Η ελπίδα δεν πεθαίνει ποτέ. Μαθαίνεις να γίνεσαι και εσύ με την σειρά σου απάνθρωπος, όχι γιατί το ήθελες αλλά γιατί αναγκάζεσαι. Η θέληση σου για ζωή είναι μεγαλύτερη από την αγάπη σου για τους άλλους ανθρώπους.
Ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποια αποσπάσματα από το βιβλίο αλλά είναι αρκετά ανατριχιαστικά και θλιβερά. Θα σας αναφέρω χαρακτηριστικά ότι υπήρχε Τμήμα Πειραμάτων Στείρωσης. Περιγράφει με λεπτομέρειες μερικά από τα πειράματα που έκαναν στις κοπέλες. Όσοι ήταν ανίκανοι για δουλειά (γέροι, γυναίκες και παιδιά) θανατώνονταν στους θαλάμους αερίων και μετά καιγόντουσαν. Είναι αρκετά σκληρό...
Άλλα βιβλία της Λιλής Ζωγράφου:
Σύγχρονός μας ο Κάφκα : 110 χρόνια από τη γέννησή του: 1883-1993
Γερμανική λογοτεχνία – Ερμηνεία και κριτική.
Η γυναίκα που χάθηκε καβάλα στ' άλογο
Μυθιστόρημα.
Παλαιοπώλης αναμνήσεων
Μυθιστόρημα.
Μου σερβίρετε ένα βασιλόπουλο, παρακαλώ
Μυθιστόρημα.
Από τη Μήδεια στη Σταχτοπούτα : Η ιστορία του φαλλού
Κοινωνιολογία.
Η γυναίκα σου η αλήτισσα
Μυθιστόρημα.
Επάγγελμα πόρνη
Διήγημα.
Και το χρυσάφι των κορμιών τους
Μυθιστόρημα.
Η Συβαρίτισσα
Μυθιστόρημα.
Ο ηλιοπότης Ελύτης
Λόγοι, δοκίμια, διαλέξεις.
Νίκος Καζαντζάκης : Ένας τραγικός
Ιστορία και κριτική.
Κώστας Καρυωτάκης, Μαρία Πολυδούρη και η αρχή της αμφισβήτησης
Λόγοι, δοκίμια, διαλέξεις.
Νύχτωσε αγάπη μου, είναι χθες
Μυθιστόρημα.
Η αγάπη άργησε μια μέρα
Μυθιστόρημα.
Που έδυ μου το κάλλος
Νουβέλα.
Αντιγνώση : Τα δεκανίκια του καπιταλισμού
Χριστιανισμός – Λόγοι, δοκίμια, διαλέξεις.
Διευθύνσεις για τους Εβραίους και το Ολοκαύτωμα:
http://zwgrafou.bravehost.com/mikael.html
http://www.in.gr/news/genoktonia/page605.htm
http://www.ushmm.org/wlc/el/article.php?ModuleId=10005143
ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ:
Θα έβαζα αυτό το βιβλίο σε μια σχολική βιβλιοθήκη για παιδιά λυκείου γιατί το περιεχόμενό του μπορεί να σοκάρει παιδιά που είναι σε μια τόσο ευαίσθητη κατάσταση, αυτή της εφηβείας. Επίσης θα ήταν χρήσιμο στα σπουδαστήρια όλων των σχολών, καθώς και σε βιβλιοθήκες Δημοτικές, Δημόσιες και σε Ακαδημαϊκές.
Μαργαρίτα Νικήτα
Pete Sandres, Steve Myers, Κακοποίηση παιδιών, Ούβα, 1998
Sandres, Pete and Myers Steve. (1998) Κακοποίηση παιδιών : Εκδόσεις Αντωνίου Α. Ούβα
Κάθε βιβλίο της συγκεκριμένης σειράς επιχειρεί να βοηθήσει τους νέους να καταλάβουν περισσότερα πράγματα γύρω από τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα, τα οποία ενδεχομένως επηρεάζουν ‘ηδη τη ζωή τους. Είναι γραμμένα έτσι ώστε να διαβάζονται είτε μόνο από τα παιδιά, είτε μαζί με τον γονίο, ώστε να ανταλλάσσονται έγκαιρα απόψεις, γνώμες και ιδέες.Τα ζητήματα που θέτουν οι εικονογραφημένες σελίδες αποβλέπουν στην πρόκληση πρόσθετων συζητήσεων και προβληματισμών.
Στο τέλος υπάρχει πάντοτε ένα κεφάλαιο με τίτλο «Τι μπορούμε να κάνουμε;». Παρέχει πρακτικές συμβουλές, χρήσιμες για τα παιδιά και τους μεγάλους, καθώς και κατάλογο οργανισμών και ιδρυμάτων με τα τηλέφωνα και διευθύνσεις που μπορούν να προσφέρουν πληροφορίες και συμπαράσταση.
Το συγκεκριμένο βιβλίο «Κακοποίηση παιδιών» είναι ένας οδηγός που απευθύνεται στους γονείς και στα παιδιά και προειδοποιεί για την ξαφνική αλλάγη της συμπεριφοράς των ανήλικων μελών. Επίσης βοηθάει τα παιδιά να αντιλαμβάνονται τον κύνδυνο και τα προτρέπει να μιλούν σε κάποιον που έχουν εμπιστοσύνη για ότι τους συμβαίνει. Πολλές φορές οι κακοποιήσεις γίνονται από γνωστούς, ωστόσο υπάρχουν και άγνωστοι που κακοποιούν παιδιά. Είναι χρήσιμο βιβλίο γιατί εκτός από πληροφορίες σχετικα με τις μορφές (σωματική, σεξουαλική, ψυχική, αμέλεια) που έχει η βια, προβάλλει και το πρόσωπο του «κακοποιού».
Πρόκειται για ένα βιβλίο το οποίο με πολύ προσεγμένο τρόπο μιλάει και αναφέρεται σε ένα θέμα το οποίο θέλει άμεσα λύση. Προβάλλει τα αίτια που μέσα σε μια οικογένεια μπορεί να ξεσπάσει βία. Μερικά από αυτά τα αίτια είναι ο αλκολισμός, τα ναρκωτικά που αλλοιώνουν τη σκέψη και τη συμπεριφορά των ανθρώπων. Η αδυναμία κάποιων μεγάλων να χαλιναγωγήσουν τα συναισθήματα τους αποτελεί επίσης αίτιο κακοποίησης, εφόσον ξεσπούν την προσωπική τους δυστυχία πάνω στα παιδιά. Ένα άλλο αίτιο είναι η έλλειψη χρημάτων και οι κακές συνθήκες διαβίωσης που ασκούν ψυχολογικές πιέσεις στους μεγάλους ιδιαίτερα όταν δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα. Παρόλα αυτά κακοποιήσεις ανηλίκων έχουν σημειωθεί και σε εύπορες οικογένειες.
Μέσα απο έρευνες αποδείχθηκε πως όταν μεγαλώνουν τα πρώην θύματα της κακοποίησης γίνονατι και αυτά κακοποιεί.
Θεωρώ πως τα βιβλία της συγκεκριμένης σειράς είναι αναγκαίο πλέον να υπάρχουν σε όλες τις παιδικές, σχολικές, δημόσιες και δημοτικές βιβλιοθήκες. Καθώς επίσης μπορούν να καλύπτουν τα ράφια ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών, οι οποίες σχετίζονται με το αντικείμενο.
Άλλα βιβλία των ίδιων συγγραφέων :
Βίαιη συμπεριφορά
Βίαιη παρενόχληση
Κασταμονίτη Μαρία
Δημοσίευση σχολίου